De CommunicatieVonk
06 - 482 731 69

TwitterVolgen

Saskia Vonk26 jul 2021

@mkeulemans @WKoevoet Stel dan de vraag of het nodig is om het virus weg te krijgen.

Saskia Vonk25 jul 2021

@StefKnaepkens @Camforcedenhaag Leg dat niet op mensen die de prik niet willen, het virus zal in een of andere muta… twitter.com/i/web/status/1…

Contact

De CommunicatieVonk
Prinses Margrietplantsoen 41
1403 SV Bussum
06 - 482 731 69

Blog

Als ik het niet begrijp ... klopt je verhaal niet

Als ik het niet begrijp ... klopt je verhaal niet

Ik ben gezegend met een goed stel hersenen en de gave om snel een nieuw onderwerp in te duiken en te analyseren. Mijn motto is 'als ik het begrijp, kan ik het uitleggen (en dus communiceren); als ik het niet begrijp, klopt je verhaal nie...

meer

De klantreis van een kritische burger

De klantreis van een kritische burger

Ik had laatst een fittie over de corona-aanpak op een social media platform. Ik schoot daar van de ene informatiebubbel naar de andere en raakte vervolgens verzeild in een strijd der gelijk-krijgen op de millimeter van de feiten. En dat...

meer

Waar wás je nou?

Bij de loodgieter lekt de kraan, de kinderen van de schoenmaker lopen met gaten in hun zolen en De CommunicatieVonk verzuimt om haar eigen contentstrategie ten uitvoer te brengen en zich te profileren. Ach ja, zo gaan de dingen. Gelukkig heb ik de afgelopen tijd voor mijn klanten wel heel goede...

meer

Een sterke tekst: schrijf eens in een andere kleur

Je hebt flink zitten zweten op een mooie, sterke tekst. Tevreden bekijk je het resultaat. Maar dan bekruipt je ineens het gevoel dat je het al eerder hebt gezien. Het kan de beste overkomen: je zit vast in een bepaalde groef. Een tekst kan een stuk sterker worden als je varieert in stijlen. Wil j...

meer

Afbeeldingen op social media: Size does matter!

Je wilt een afbeelding gebruiken bij je post op social media. Dus zoek je naar leuke, aansprekende, opvallende plaatjes. Tekst goed zetten, afbeelding uploaden... en 'Publish'. Maar, PAS OP!! Dan kan het nog goed fout gaan. Want.... Size matters. 

meer

Contentstrategie: zo krijg je focus in je verhaal

Ken je dat? Je zit met een paar mensen in een brainstorm over een nieuwe campagne. Aan leuke ideeën ontbreekt het niet. De ene actie na de andere vliegt over tafel. Jij wordt stiller.. je hebt het gevoel dat er is ontbreekt. Focus, structuur; de kern van het verhaal. Hoe krijg je dat erin?

meer

De framing-technieken van de NS

Sinds een paar maanden heb ik de trein herontdekt. Als je zo'n tijd weg bent geweest uit de wereld van de NS, dan vallen je de verschillen tussen 'toen' en 'nu' extra op. Goed, de perrons zijn nog steeds koud en de trein zit af en toe best vol. Wat echt anders is, is de manier waarop de NS commun...

meer

7 jaar!

Ik moest er door LinkedIn door worden herinnerd, maar... Ik ben 7 jaar!!!! Nou ja, ik als zelfstandig communicatieadviseur, ik als DeCommunicatieVonk

meer

Deze blog is niet bedoeld om mijn gelijk te halen

Laatst wees iemand mij erop dat ik in mijn stukken en teksten vaak eerst beschrijf wat iets NIET is of wat we NIET wilen. Daarna beschrijf ik pas wat het dan wel is of wat we wel willen. Het was een observatie met iets van een oordeel in zich. Dat zette mij aan het denken. Doe ik het onbewust of...

meer

De Interimval

Oei, dit begint teveel op een baan te lijken'. Wanneer mij dat gevoel bekruipt, dan is het eigenlijk al te laat; ik zit weer in de interim-val. Die val begint meestal met het verzoek om een team of programma voor drie maanden te komen versterken. Een dag of twee of drie per week. Prima, leuk! Wee...

meer

Emmer-ijsuitdaging

Sinds afgelopen weekend ben ik geïntrigeerd geraakt door het fenomeen Ice Bucket Challenge: tout bekend Amerika en inmiddels ook Nederland gooit emmers met ijswater over zijn of haar hoofd, zet daarvan een filmpje online en nomineert tenminste 3 (maar vaak meer) anderen. Puberale ongein? Nee, dan...

meer

Eerste Hulp Bij Ordening

'Communicatie is toch vooral EHBO: Eerst Hulp Bij Ordening', sprak laatst Guido Rijnja van het ministerie van AZ op een congres. Daar was ik het zo roerend mee eens dat ik het opschreef. Op zo'n congresblokje dat je binnen een week alweer kwijt bent. Gelukkig blijven de écht belangrijke dingen in...

meer

Werktitels

Werktitels, ze lijken zo verrekte handig. Een product, dienst of groep waar we nog even geen naam voor hebben, geven we een werktitel. Daarmee stellen we de (moeilijke) beslissing over een echte naam even uit. We kiezen even snel een makkelijk woord waarmee we het onderwerp kunnen benoemen. Zodat...

meer

>Blog