De CommunicatieVonk
06 - 482 731 69

TwitterVolgen

Saskia Vonk26 jul 2021

@mkeulemans @WKoevoet Stel dan de vraag of het nodig is om het virus weg te krijgen.

Saskia Vonk25 jul 2021

@StefKnaepkens @Camforcedenhaag Leg dat niet op mensen die de prik niet willen, het virus zal in een of andere muta… twitter.com/i/web/status/1…

Contact

De CommunicatieVonk
Prinses Margrietplantsoen 41
1403 SV Bussum
06 - 482 731 69

Mooie formats in een strakke planning

Goedbeschouwd zijn we tegenwoordig allemaal mediamagnaten. Een soort van John de Molletjes. We hebben onze eigen zenders en kanalen ter beschikking om op te publiceren wat we willen. We zijn zelf onze eigen net-coördinator, programmamaker en adverteerder. Het wordt dus ook tijd om te gaan denken en doen als John. 

Word programmamaker

Met welk programma-format weet jij je publiek te bereiken? Laat je inspireren door formats van tv: Galileo, reality-shows, kwissen, lijstjes (de 25…) etc. en je zult merken dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Passen ze bij je plot-summary, dan kun je ze in productie nemen. Gebruik daarbij een herkenbare opvallende vormgeving. Wanneer die in de tijdlijn langskomt, weet je publiek in één oogopslag dat het van jou is en trekt het direct de aandacht. 

Voorbeeld: Omdenken
In een paar terugkerende formats brengt Omdenken het principe van Omdenken bij je. Quotes in de herkenbare blauwe of rode vlakken, de ‘meedenker’ en de video’s van ‘Berthold geeft antwoord’. 

 

Wees net-coördinator 

Plaats nu je formats in een ‘uitzendschema’. Het ene item is wekelijks, het andere dagelijks of maandelijks. Door vaste momenten te kiezen en een goede spreiding, krijgt je publiek regelmatig (relevante) content van je. Doe je het heel goed, dan zit je publiek op vrijdag al te wachten op je Friday-vlog. 

En voor je eigen organisatie en planning is het ook wel zo lekker. Zo voorkom je het gevoel van ‘Oh jee, we moeten nodig iets posten, doe maar wat’. Je kunt veel van de formats voor-produceren en via Hootsuite of een ander programma vast inplannen voor publicatie. 

Plaats je advertenties

Jouw content bevat niet altijd een call to action of een aanbieding. Je biedt je publiek relevante content waarmee je jouw verhaal, jouw imago laadt. Neem het voorbeeld van omdenken weer: verreweg de meeste content bevat illustratieve quotes en/of voorbeelden van omdenk-situaties. Het is vermakelijk en interessant voor de lezer en geeft met elk voorbeeld weer wat omdenken eigenlijk is en wat je ermee kunt. 

Zou je bij elke post de oproep - ‘Wil je ook omdenken? Koop dan nu ons boek’ – erbij zetten, dan zouden veel mensen afhaken. Daarom plaatsen ze alleen  zo nu en dan tussen al die relevante content een advertentie: ‘koop ons boek of kom naar de theatervoorstelling’. Net als op TV biedt dus de interessante en relevante programmering ruimte voor adverteerders – in dit geval ben je dat zelf! 

Een brainstorm houden over formats of hulp bij het schrijven en publiceren? Ik kom graag langs om te kijken wat ik voor je kan doen. Contact.